REDGREEN indgår licenssamarbejde med Dress Partner

REDGREEN indgår licenssamarbejde med Dress Partner

19 januar, 2015

REDGREEN indgår licenssamarbejde med Dress Partner, der står bag den frivillige herretøjskæde DIN TØJMAND.
Dress Partner vil pr. 1. januar 2016 stå for både udvikling og distribution af REDGREENs herrekollektion i Danmark, Grønland, Færøerne og Island. Dress Partner vil, udover salget til egne medlemmer, også varetage salg til ikke-medlemsbutikker, der måtte ønske at forhandle REDGREENs herrekollektion, herunder fortsat udvikling af eksisterende kunder på de pågældende markeder.

Indehaver af REDGREEN A/S, Søren Hanssen, udtaler:

"Med indgåelse af denne aftale med Dress Partner er endnu et vigtigt ben etableret i strategien om at konvertere REDGREEN A/S til en licens virksomhed.

Strategien for REDGREEN brand'et har siden starten af 2014 været at udbygge kendskabet yderligere til det Nordiske livsstil brand med de maritime aner via licens samarbejde - primært i Europa."

I dag har REDGREEN samarbejdsaftaler omkring følgende produktkategorier; REDGREEN Menswear,

REDGREEN Eyewear, REDGREEN Living, REDGREEN Sportswear og seneste medlem af 'familien' REDGREEN Kidswear, som introduceres i efteråret 2015.

" I dag handler det om at udvikle sit brand kontinuerligt og skabe større awareness via markedsføring, distribution og ikke mindst indtjening. Det mener vi gøres mest effektivt via licens samarbejde med partnere, der er specialister indenfor netop deres produktområde, og som dermed kan levere kvalitetsprodukter, der matcher REDGREENs krav hertil. Udvidelsen af distributionen forøger kendskabet til livsstil brand'et, som er selvforstærkende for alle samarbejdspartnere.", fortsætter Søren Hanssen.

Og udviklingen går flot fremad for REDGREEN, som via mange nye og innovative tiltag går fra at have 700 P.O.S. (point of sales) i 2013 til at have omkring 2500 P.O.S. primo 2016.

Anders Vedel, administrerende direktør i Dress Partner, er også yderst tilfreds med aftalen. "Vi har i de senere år haft en meget flot fremgang på vores private label område. Vi har styrket os på vores kollektionssalg og har samtidig foretaget en udbygning af NOS vareprogrammet. Derudover har vi, som en del af vores varestrategi, indgået et betydeligt tættere samarbejde med enkelte leverandører, og samlet set har disse ting medført en ikke ubetydelig øgning af butikkernes dækningsbidrag. Kædekontorets indtægter er samtidig øget, hvilket har muliggjort investeringer i nye tiltag, herunder opbygning af en DIN TØJMAND webshop. Vi har styrket os i mellem- og nedre segmentet på private label varer, men har efterlyst at kunne gøre det samme i mellemsegmentet og op. Vi har været i dialog med flere leverandører om en holdbar løsning, og det er nu endelig lykkedes." Anders Vedel slutter: "Som alle er bekendt med er detailhandlen under pres, og med omsætningsindeks omkring de 100 er vi nødsaget til at sikre en større indtjening på de varer vi sælger, for at fastholde en positiv drift på sigt. Med indgåelsen af denne aftale kan vi tilbyde vores medlemmer muligheden for at hæve deres bruttoavancer på en mærkevare, og dermed sikre dem den indtjening, som er nødvendig nu og på den lange bane."

Som en del af licensaftalen vil Dress Partner indrette et REDGREEN showroom på deres kædekontor i Hvidovre. Dette falder belejligt sammen med en i forvejen planlagt større ombygning af Dress Partners lokaler i forbindelse med udvidelse af de nuværende lokaler med ca. yderligere 150 m2. Udvidelsen kommer til at huse nye kontorfaciliteter for DIN TØJMAND webshop, som har ansat flere folk for at imødekomme den stigende arbejdsbyrde på dette område.

"Vi valgte Dress Partner som samarbejdspartner på det danske marked, fordi de driver kæden professionelt, og vi ser ens på de udfordringer, som branchen står overfor. Der skal flyttes mere avance ud i detailleddet, således at de har mulighed for at generere en større indtjening i samtlige årets måneder. I den proces er det helt afgørende, at omkostningerne mellem producent og slutforbruger reduceres, således at marginen på det enkelte produkt øges markant, og der i højere grad kan investeres i at skabe trafik i butikkerne gennem en mere intensiv markedsføring. Vi er meget positive overfor det fremtidige set-up for vores brand", siger Søren Hanssen afslutningsvist.

For yderligere information:

Indehaver, REDGREEN A/S,Søren Hanssen,+45 2141 5721

Adm. Dir., Dress Partner a.m.b.a.,Anders Vedel, +45 2028 4181